Aceptación e coñecemento da teoría da evolución en estudantes e profesores do Ecuador
Os Encontros Espresso do IIM volven neste 2024! Inaguramos con Emilio Rolán Álvarez, catedrático de Xenética na Universidade de Vigo.
![Emilio Rolán Encontros E.](/sites/default/files/styles/noticia_full/public/2024-05/encontros-espresso-laura-guerrero.jpg?itok=wqNMiqmZ)
(enlace dispoñible no día da transmisión)
Os “Encontros Espresso" son un formato de charlas que se veñen realizando no IIM-CSIC co obxectivo de coñecernos mellor entre nós,coñecer mellor a actividade que se realiza no noso centro e explorar o mundo da ciencia mariña, fomentando a discusión científico-técnica e reforzando vínculos entre grupos onde pode participar tanto o persoal investigador como técnico para compartir o seu traballo, experiencias e resultados.
Son eventos pensados especialmente para o noso persoal, pero todo o mundo está convidado a unirse a través da nosa emisión por streaming.
Este novo formato celebrarase cada dúas semanas, ás 10:00 horas no Salón de Actos do IIM-CSIC irán acompañados con café de cortesía ("Espresso") para favorecer o bo fluír da comunicación.
Inaguramos os nosos primeiros Encontros Espresso deste 2024 coa visita do Catedrático de Xenética na Universidad de Vigo, Emilio Rolán.
Aceptación e coñecemento da teoría da evolución en estudantes e profesores do Ecuador
A teoría da evolución é unha das teorías máis influentes no conxunto de coñecementos que describe a nosa civilización e, con todo, é unha das teorías máis disputadas en moitos países por diversos grupos sociais.
As causas que explican a dificultade para aceptar dita teoría son multifactoriales, e son fonte de discusión dende hai anos, e entre elas están:
1. Escaso coñecemento sobre o funcionamento da ciencia,
2. Escaso coñecemento sobre o funcionamento da teoría evolutiva,
3. Forte actitude antievolucionista dalgunhas relixións.
Un grupo de profesores españois e ecuatorianos desenvolveu unha enquisa voluntaria en liña, que foi distribuída a centos de estudantes e profesores de Ecuador para tratar de describir o grao de aceptación e coñecemento da devandita teoría.
Os resultados demostran unha aceptación moderada e un baixo coñecemento da teoría evolutiva. Os estudantes presentan un lixeiro aumento da aceptación en comparación co profesorado, e os profesores tamén presentan unha menor aceptación na rexión do Ecuador onde hai versións de crenzas máis antievolutivas.
Emilio Rolán Álvarez
É profesor de Xenética na Universidade de Vigo dende 2010. A súa investigación centrouse no estudo da adaptación, selección sexual e especiación en procesos microevolutivos utilizando caracois mariños do xénero Littorina como animais modelo, mediante estudos experimentais, xenéticos e de simulación. Tamén publicou varias revisións en campos relacionados, como a especiación simpátrida en L. saxatilis, estudos evolutivos en Littorina, evolución da cor en gasterópodos e uso da proteómica como ferramenta evolutiva.
Traballou no desenvolvemento de novas ferramentas estatísticas destinadas a medir a selección sexual e illamento sexual, ou para revisar as probabilidades de tests estatísticos baixo múltiples probas.
Recentemente, orientou o seu interese cara ao impacto da teoría evolutiva na educación, que se reflicte no seu traballo publicado en PLosOne (https://doi.org/10.1371/journal.pone.0238345). Ademáis, desenvolvemos unha páxina web coa finalidade de difundir a teoría evolutiva en castelán (http://evolucion.webs7.uvigo). gl/index.html).